1. Igiena

Transpiratia picioarelor este un teren fertil ciupercilor si microbilor. Spalati-va piciorul zilnic, daca e necesar si de mai multe ori. Igiena picioarelor este foarte importanta pentru a preveni raspandirea microbilor. Nu uitati sa acordati mare atentie si zonei dintre degete si dupa spalare sa uscati bine piciorul cu un prosop curat.

  1. Unghii sanatoase

Pentru a avea unghii sanatoase este important sa taiati unghiile in mod curespunzator cu unghiera. Nu rotunjiti colturile, astfel puteti  evita unghiile incarnate.  Folositi doar propriile obiecte de igiena personala, nu le imprumutati nici chiar membrilor de famile. Pentru a preveni micoza piciorului este bine sa avem propriile obiecte de ingrijire personala: prosop, papuci, burete de baie sau trusa de pedichiura.

  1. Sport

Este recomandat sa faceti cel putin 30 de minute de sport zilnic. Medicii specialiști recomandă mersul desculț pe suprafețe denivelate, deorece neregularităţile solului contribuie la tonifierea musculaturii tălpii și la formarea corectă a boltei plantare. Gimnastica pe covor special de gimnastica talpii, este un puternic stimulent pentru musculatura piciorului

  1. Exercitii de stretching

„Chiar si persoanele care se antreneaza in mod regulat nu efectueaza suficiente exercitii de stretching. Daca musculatura picioarelor este incordata creste riscul de accidentari,” explica Jamie Baird, antrenor de fitness. „Incearca sa faci exercitii de stretching pentru picioare in fiecare zi dupa o baie calda sau dus. Inscrierea la un curs de yoga sau un alt tip de exercitii de stretching iti poate fi de folos.”

  1. 10 minute picioarele sus

Pentru a evita ca la sfarsitul zilei sa aveti picioarele umflate si obosite va recomndam mai multe pauze in timpul zilei. Intindeti-va si asezati sub picioare o perna, astfel sa fie mai sus de nivelul inimii. Imbunatateste circulatia sangelui si puteti previne insufiecienta venoasa cronica si diversele sale forme.

  1. Incaltaminte potrivita

Cel mai important lucru de retinut pentru a avea picioare sanatoase sa purtati intotdeauna incaltamintea potrivita. Este important sa va simtiti confortabil in incaltamintea aleasa. Evitati pantofii  care va strang sau sunt prea mari. Folositi incaltaminte care influenteazt pozitiv postura piciorului, sustinandu-l in pozitia corecta de mers si reducand semnificativ atat durerile de picior, cat si cele ce pot aparea la nivelul genunchilor si partii inferioare a spatelui datorita pozitionarii si miscarii incorecte a picioarelor.

  1. Atentie la kilograme!

Cresterea greutatii poate duce si la cresterea riscului de oseoartrita. Pot aparea dureri la nivelui genunchiului si soldului. De asemenea, tot obezitatea poate provoca aparitia varicelor si asta din cauza greutatii pe care trebuie sa o „transporte” picioarele.

  1. Ciorapi compresivi

Persoanele care prin natura profesiei lor petrec timp indelungat in picioare(peste 2-3 ore) sau persoanele care sunt nevoite prin specificul profesiei sa ridice constant greutati  sunt predispusi la boli varicoase.  Ciorapii compresivi medicali ajuta la activarea cirulatiei venoase si ameliorarea  durerilor.

  1. Mananca sanatos!

Un meniu alimentar zilnic trebuie sa fie compus in special din: fructe si legume, cereale, peste si carne slaba, grasimi sanatoase (nuci, ulei de masline, avocado. Se recomanda evitarea grasimilor saturate regasite in carnea rosie, alimentele cu continut bogat de grasimi si dulciurile.

  1. Consultați un medic

Nu neglijati picioarele. Chiar daca sunt ascunse majoritatea zilei necesita atentia sporita. In cazul in care observati ca ceva nu este in regula nu ezitati sa consultati un medic specialist.  Tratarea din timp a bolilor poate duce la o vindecare mai rapida.